lørdag 18. august 2012

A new sort of Writers Block...

Egentlig så har jeg satt meg som mål at jeg skal blogge litt hver dag...og i hodet mitt har jeg faktisk det ~ det har bare ikke kommet ned på papiret, eller nettsiden, as it were. Jeg har, som overskriften sier, hatt en form av skrivesperre. Men ikke som det pleier å være, det har faktisk vært fysisk, om ikke umulig, så iallefall veldig vanskelig å få tid til å blogge!!

På onsdag tok vi en stille dag, etter alt holoi og hurlumhei på tirsdag. Det eneste som sto på skjemaet var å dra til legekontoret med Junior, for å bytte på såret han har på leggen. (Hva som har skjedd, og hvorfor vi må til sårstell tre ganger i uka får bli et annet innlegg.) Nikolai har blitt bitt av "treningsbasillen" han også, så han sykla i forveien ned til Ankarsrum. (Han er i betraktelig bedre form enn sine usj~så~dvaske foreldre. Ikveld sykla han en liten tur på nesten 12 km...!!) Vi har et smidig sykkelstativ til bilen, så tanken var at jeg skulle komme etter. Nussa mi hadde derimot andre planer, så hun sovna rett før vi skulle ut døra. Etter å ha gitt storebror beskjed om at han fikk "klare seg selv" satte jeg igang m litt lett husarbeid. Ganske snart oppdager jeg at oppvaskmaskinen jeg satte igang innen Nussa sovna, ikke gjør jobben sin. Tvert om, den har gått ut i streik og sier (n)E1!! Ikke mye å gjøre med dét, tenkte jeg, det får vi fikse senere. For å gjøre en lang historie kort ~ servicemannen kommer kl 08.45 mandag morgen... :(

Under feilsøkinga oppdaget vi dessuten av vi har ubudne gjester ~ ihvertfall én!! Selv om jeg elsker Klatremus og Morten Skogmus så betyr ikke det at jeg vil ha dem inne i mitt hjem...URK!! Etter alt dette, bestemte vi oss for å ta en stille og rolig kveld, så vi droppa sykkelturen. Så på torsdag begynte jeg dagen med en kjapp liten runde innen frokost. Etter frokost satte vi igang arbeide med å sjekke nøyaktig hvor mye skade husgjesten har gjort, og ble gledelig overrasket. Det kostet oss bare 6 kg nypoteter ~ en overkommelig "sum". Når skapene var vasket og alle åpninger teipet igjen med sølvteip(kan det fikses med Gaffa, er det ikke ødelagt), tok vi på oss skoa og begav oss ut på tur.

Jeg skulle så gjerne skrevet "aldri sur", but that would be a lie. TulleBolla vår liker nemlig ikke å sitte i vogna mer enn høyst 10 minutter om gangen...dét er nok den største ulempen med Attatchment Parenting og BabyWearing ~ at baby helst vil bæres. Så på mandag kommer det en finfin ErgoBaby Organic i posten, da blir det turgåing på høyt nivå! Vi har brukt bæresjal i trikot, men nå som hun er så stor synes jeg det blir veldig tungt og tungvint. Apropos Tulla og størrelsen hennes så skal vi til helsesøster på mandag ~ det blir spennende. Jeg tipper på 72 cm og nærmere 12 kg(enn 11,5 kg). Det er 6 uker siden vi var der sist, på 4mndsdagen, og da var hun 67 cm og 9850 g. Det blir gøy å se! Mindre moro er det at Tullerulla skal få vaksine ~ og Far skal ikke være med, for han skal jobbe :(

Fredag kom min elskede Bella, som ikke bare er min mellomste datter, men hun er vaskehjelpa mi også. Hver uke kommer hun hjem og vasker huset til mamma'n sin!! Ikke gratis da, om det var noen som trodde det...hehehe ;) Far gjorde sin supersmaskige skinke~ og mozzarellapizza og så kosa vi oss fælt, alle sammen, den siste kvelden Bella var 16. I dag har hun nemlig fylt år!! Tenke seg til, at det 17 år siden veslejenta mi kom til verden...utrolig, men sant!!

Verdens vakreste Bella <3
Når unga hadde lagt seg, sto kakebaking på tapeten, og tilslutt, ved 01.30tiden, kunne jeg velte meg i seng. Tradisjonell helgefrokost, med egg og alt mulig, bursdagsgaver samt sjokoladekake...alt innen kl 11 i formiddag. Det har småregna hele dagen, så den yngre skare har spilt kort og omgåtts, mens vi gamlinger har kula'n foran naturprogram på TV. Ungdommene dro etterhvert hjem, så da begynte Far med forberedelser for Søndagens utflukt. Planen er å gå Brantestad-runden, medpakket er alt som behøves for en dag på vandringsfot.

Så!! Da har jeg blogget for tre dager ~ men nå glemte jeg (nesten) å fortelle at jeg har oppnådd målet jeg hadde satt meg for August, nemlig å klare å sykle 5 km på én gang...jeg er FLINK!!

Nå er'e natta på denna dama ~ tjing!!

2 kommentarer:

  1. 17 år gitt..... Store barn du har. Å så lik som hun er på mammaen sin. Gosh a meg........
    Ikke gøy når vaskemaskin går ut i streik da, det er kjedelig med barn i huset , ja oss voksne også.
    Ha en fin søndag

    SvarSlett
  2. Hadde det enda vært vaskemaskinen, da kunne jeg jo brukt det felles vaskerummet ~ oppvaska derimot, må tas for hånd, og det faller på'n Far sjøl gitt ;)

    SvarSlett