onsdag 15. august 2012

LunchbLogg!!

Idag blei det jaddimeg grøt, akkurat som jeg sa! Bare se her...

Tradisjonell norsk,
med sukker&kanel og selvfølgelig "smør"øye :)


"Mamma ~ jeg elsker grøten din!"
...som musikk i et mamma~øre <3

En forsvensket variant,
med hjemmerørt bringebær og en skvett melk...

Grøten min gjøres som jeg lærte av min kjære bestemor. Den kokes slettes ikke på vann, som de fleste andre havregrynsgrøter ~ nei, denne kokes på melk, med en liten klatt smør i! Det gjør at man får røre hele tiden og bruke svak varme, ellers brenner den seg lett.

2 porsjoner ~ 5 dl melk, 2,5 dl gryn og en klatt smør. Jeg bruker lettmelk, fiberhavre og bordsmargarin m omega369 ~ og syltetøyet gjør jeg selv, garantert fritt for tilsetningsstoffer. Og med halvparten så lite sukker som kjøpt. Godt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar