lørdag 11. august 2012

Indisk aften...

I helgen er vi bare oss, Mor, Far & TulleBolla, det er Getterumhelg for Brorsan ~ så tradisjonen tro tester vi ut oppskrifter vi ikke har brukt før. Denne gangen falt valget på Chicken Korma m nan, raita og pilafris. Vi kunne selvfølgelig valgt å kjøpe alt sammen fix ferdig ~ bare tilsett vann, men hvor er moroa med det?? Nei, her gjør vi alt fra bunnen av, og da mener jeg virkelig ALT. Til og med garam masala'n!

Oppskriftene finner dere her, her og her ~ nan hadde jeg oppskrift på fra før, men denne er nesten lik min ;)
Här händer'e grejjer minsan...!!
Som alltid tweek'er vi oppskriftene litt, så i Korma'n brukte jeg rapsolje istedenfor ghee(hvem har ghee hjemme, liksom, om du ikke er inder da...), og karri istedenfor gurkemeie, for det hadde jeg visst ikke. Og i min masala hadde jeg ikke svart kummin, for det vet jeg faktisk ikke hva er :p Men jeg slang i litt tørka chili og den ble helt knæsj! Raita'n hadde jeg litt sukker og en håndfull stenfrie duer samt ei god skje tørka mynte i, snadder ble det! Og pilafrisen gjorde vi helt enkelt med en halv kanelstang og 5-6 nellikspiker. Ville egentlig hatt i litt safran, men det var tomt...

Far venter spent på maten!
Han venta ikke forgjeves... ;)

TulleBolla har fått drue i smake-på-nettet sitt...


"Hmmm...hva var detta forno' rart 'a?"
"Det ække mammamelk, men jaggu var'e godt lell!"

















Og sånn helt på tampen minnes vi at det er 10 år siden vi overlevde front-mot-frontkollisjonen i Strømsåstunellen...vi har kommet en bit siden da ;)

2 kommentarer:

  1. Høres ut som jeg må komme på middag en dag ;)
    Ojj.. Lenge leve livet!

    SvarSlett
    Svar
    1. Velkommen skal du være!!
      ~ man vet aldri hva som hender...!!

      Slett