onsdag 22. august 2012

Sorg...

Jeg og min storfamilie har sorg! Min elskede bestemor gikk bort natt til igår, tirsdag. Hun rakk å fylle 90, den 8. mai - på selveste frigjøringsdagen! Når jeg var riktig liten, trodde jeg de flagget for bestemor ~ hvilket for meg var helt naturlig, hun var jo den viktigste personen i mitt liv, bortsett fra mamma og pappa. Bestemor var ikke bare min farmor nemlig, hun var dagmamma for meg fra min mamma begynte å jobbe når jeg var ett år.

Et bestemorhjerte har sluttet å slå. Verden er litt fattigere nå.
Takk for alt du sa, takk for alt du gjorde.
Takk for alt du var, takk for alt du torde.

Hvil i fred, elskede elskede bestemor <3


Ett av mine tidligste minner er et med bestemor. Jeg kan vel ha vært rundt 3, og jeg fikk være med bestemor på bingo!! Stort for en liten jente! Jeg måtte sitte helt still og være tyst som en mus, men til gjengjeld fikk jeg lov å få en helt egen bong og min egen bingotusj ~ lysende rød, var den. I pausen mellom spillene fikk jeg lov å kjøpe lodd i tombola'n. Jeg vant ingenting, hverken på bingo eller på loddene ~ men jeg bærer med meg følelsen av stolthet og minnet av min kjærlige og herlige bestemor for resten av livet. Dessuten fikk jeg rømmegrøt med sukker på Melkebaren etterpå...


1 kommentar:

  1. Been there, done that.
    Kondolerer og en stor stor klem. Jeg tror bestemor er med deg og dine fremover og passer på dere

    SvarSlett