onsdag 15. august 2012

Lunchlåda aka matpakka!

Nå nærmer skolestart seg med stormskritt, og jeg vet at der hjemme, i Norge, har skolene allerede begynt. Det betyr at tusentalls mødre og sikkert en og annen far står å smører matpakker til sine unge, håpefulle.

Matpakka, som jeg husker den, kunne være en ekstremt sørgelig historie...eller hva sier dere til: halvtørr kneipp med svett norvegia; seige knekkebrød med svett brunost, eller ennå verre; seigt knekkebrød med leverpostei som har begynt å tørke ut i kantene.

Ja, det var tider det...men nå er en ny era på gang!! Mitt elskede Drammen er ikke bare Norges vakreste og kuleste by, med det beste fotballaget ~ vi har også fostret den vakre og talentfulle Susanne Kaluza ~ journalist, småbarnsmor og forfatter av en av de smarteste bøkene på lenge:

I boks!!

Denne ønsker jeg meg ~ og siden jeg har bursdag om 12 dager, så kanskje noen forbarmer seg over meg... ;)

1 kommentar:

  1. Paien var super god.
    Boka kjøpte jeg igår, eggeformer er bestillt og jeps.... Den BØR du ha;)

    SvarSlett